Translate

Τετάρτη, 7 Ιανουαρίου 2009

Καρδινάλιος Walter Kasper: «Η Ρωμαιοκαθολική και η Ορθόδοξη Εκκλησία πρέπει να διαφυλάξουν την ταυτότητά τους»

«Η Ρωμαιοκαθολική και η Ορθόδοξη Εκκλησία πρέπει να διαφυλάξουν την ταυτότητά τους», υπογραμμίζει σε συνέντευξη στην εφημερίδα της Κύπρου «Φιλελεύθερος» που αναμεταδόθηκε μάλλον μάταια από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Καρδινάλιος Walter Kasper, ο οποίος ήταν πρόσφατα στην Κύπρο για τη συνάντηση Θρησκειών και Πολιτισμών, που οργάνωσε η Εκκλησία της Κύπρου.

Ο Καρδινάλιος Kasper - μια από τις εξέχουσες, μετά τον Πάπα Βενέδικτο 16ο, προσωπικότητες της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας- είναι ο πρόεδρος του Ποντηφικού Συμβουλίου για την ενότητα των Χριστιανών και συμπρόεδρος με τον Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη Ζηζιούλα- της Μικτής Επιτροπής για το Θεολογικό Διάλογο μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών. Στην συνέντευξη του ο Καρδινάλιος Kasper, δεν ομιλεί για ένωση Ορθόδοξης και Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, αλλά τονίζει ότι στόχος του Θεολογικού Διαλόγου είναι περί «ακεραίας αποκαταστάσεως της κοινωνίας μεταξύ Ανατολής και Δύσεως. Ενότητα, διατηρώντας τη διαφορετικότητά μας».
Επίσης, επισημαίνει ότι τα κοινά σημεία είναι πολύ περισσότερα, απ' όσα χωρίζουν Ορθοδόξους και Ρωμαιοκαθολικούς και χαρακτηρίζει ιστορικό γεγονός την ομιλία, τον περασμένο Οκτώβριο, του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου στη Σύνοδο των Επισκόπων της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. «Σήμερα θα πρέπει η Εκκλησία να αποτελέσει γέφυρα, που θα ενώνει τα έθνη και τους λαούς μεταξύ τους, και όχι να χωρίζει», υπογραμμίζει ο Walter Kasper και παραδέχεται ότι η Ουνία αποτελεί «αγκάθι για την Ορθοδοξία».
Αναφορικά με τη συνάντηση της Μικτής Επιτροπής για το Θεολογικό Διάλογο Ορθόδοξης και Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, η οποία θα γίνει το Φθινόπωρο του 2009 στην Κύπρο, ο Καρδινάλιος και συμπρόεδρος της Walter Kasper δηλώνει στη συνέντευξη ότι θέμα της θα είναι ο ρόλος του Επισκόπου της Ρώμης στην ενιαία Εκκλησία της πρώτης χιλιετηρίδας. «Ελπίζουμε ότι στην Κύπρο θα σημειωθεί ουσιαστική πρόοδος σε αυτό το ασφαλώς δύσκολο πρόβλημα, το οποίο διασπά Ανατολή και Δύση».

2 σχόλια:

Anonymous είπε...

Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι θεωρεί το Κυπριακό εμπόδιο στις σχέσεις Ανατολής Δύσης. Άρα θεωρεί το Αιγαίο σύνολο με την ανατολή. Πολύ σημαντικό

amethystos είπε...

Ο Καρδινάλιος Κάσπερ έχει τον λόγο

Στα πλαίσια του Οικουμενικού διαλόγου δεν μιλάμε πια για ένωση Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών. Δεν πρόκειται περί μίξεως των δύο, αλλά περί της ακεραίας αποκαταστάσεως της κοινωνίας μεταξύ Ανατολής και Δύσεως. ΕΝΟΤΗΤΑ, ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ. Δεν πρόκειται περί ενωμένης Εκκλησίας. Η Ορθόδοξη Εκκλησία θα διατηρήσει την παράδοσή της! Πρόκειται για έναν πνευματικό εμπλουτισμό. Δεν πρόκειται να αφαιρεθεί τίποτε το ουσιώδες από κανέναν. Ίσα – ίσα πρόκειται περί ανταλλαγής των θείων δωρημάτων, τα οποία αξιωθήκαμε να έχουμε και οι δύο, ώστε τελικά να εμπλουτισθούμε και οι δύο!

Η ύπαρξη της Ουνίας σημαίνει την υπόσταση της ανατολικής παραδόσεως και στους κόλπους της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, όπου και είναι σεβαστή και εκτιμάται.
Όσον αφορά το πρωτείο του πάπα, η άποψή μας είναι ότι παραμένει στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία ένας ρόλος από τον Απόστολο Πέτρο. Αυτή τη στιγμή η συζήτηση είναι ποια σημασία μπορεί να έχει ο Επίσκοπος της Ρώμης ως Πρώτος για την κάθε τοπική Εκκλησία, για την οικουμενική Εκκλησία και για την Ορθοδοξία.

Αυτός είναι με λίγα λόγια μέχρι στιγμής, ο Ιστορικός άθλος του κ. Ζηζιούλα. Τώρα αποκτά και την ιδιαίτερη πολιτική του σημασία και το περισπούδαστο θεολογικό κείμενο, στην Αγγλική γλώσσα, "Communion and otherness", του ιδίου κ. Ζηζιούλα. Ο άνθρωπος αναγκάστηκε για το Ιστορικό μας καλό να διαλύση ολόκληρη την διδασκαλία περί Αγίας Τριάδος, για να βρει έναν πρώτο και στην Αγία Τριάδα που θα κάλυπτε δογματικά την απαίτηση του πρωτείου!

Νά πως περιγράφει τον καινούριο θεό της οικουμενικής Εκκλησίας ο κ. Γιανναράς, στο Αίνιγμα του Κακού, σελ. 73!

«Αιτιώδης Αρχή του υπαρκτικού γεγονότος είναι ο Πατήρ, ο οποίος ελεύθερα («πριν» από κάθε προκαθορισμό αναγκαιότητας: θεότητας – αιτιότητας) θέλει να υπάρχει, και την ελευθερία αυτοκαθορισμού του την πραγματοποιεί ως αγάπη «γεννώντας» τον Υιό και «εκπορεύοντας» το Πνεύμα – υποστασιάζει το Είναι του ως κοινωνούμενη αγάπη, μελιζόμενο και μη διαιρούμενο».

Υπάρχει κάποιος, αυτή τη στιγμή στην Ορθοδοξία, Ικανός να κατανοήσει την αισχρή κακοποίηση της διδασκαλίας περί Αγίας Τριάδος;

Είναι απίστευτο και όμως αληθινό. Αν δεν ξεπουλούσε τα πάντα ο νυν Πατριάρχης Βαρθολομαίος και οι συν αυτώ, δεν θα ήταν δυνατό να αντιληφθούμε τον βαθύ ύπνο στον οποίο ξεχειμωνιάζει η Ορθοδοξία παντού στη Γη! Είναι απίστευτο!

Η παράδοση της Ορθοδοξίας, το τελετουργικό των ακολουθιών! Η Ουνία η υπόσταση της ανατολικής παραδόσεως! Τέτοια μείωση δεν είχαν γνωρίσει ούτε οι Χιώτες επί Τουρκοκρατίας .

Οι προκαθήμενοι της Εκκλησίας μας, εξασφάλισαν το πρωτείο τους και μόνη τους έγνοια πια να διατηρείται εν πολλοίς και μπροστά στον πρώτο των πρώτων.

Μ' αυτά λοιπόν θα αποκτήσουμε το πολυπόθητο κοινό ποτήριο της αγάπης. Με διαφορετικούς θεούς, με διαφορετικούς πιστούς, με διαφορετικούς αγιούς τί θα κοινωνάμε; Την απόδειξη της αγάπης μας!

ΟΙ ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΔΥΣΕΩΣ!

Το απόγειο της Δημοκρατίας και του πολιτισμού! Η εκπλήρωσις του Ιστορικού Χρέους. Όπως έλεγε και ο Ιωνάς, η φιλανθρωπία του Θεού δεν θα μας κάψη τώρα αμέσως, θα μας αφήση να καούμε μόνοι μας, στα έσχατα!

Ενότης-αδελφότης-αγάπη!
Η νέα επανάσταση!

Εκδόσεις αμέθυστος
http://amethystosbooks.blogspot.com/